duminică, 12 august 2012

Oamenii - Niste carti deschise !



Sa citesti oamenii ca pe niste carti deschise
“Nu-mi vine sa cred ce orb am fost. Am avut toate semnele acolo in fata mea. Cum de nu mi-am dat seama?”
Cu totii am avut situatii in viata noastra cand am trecut prin asa ceva. Dupa ce am interpretat gresit intentiile sefului, colegilor, prietenilor, iubitei sau iubitului revedem trecutul si vedem lucrurile din cu totul alta perspectiva. Parca avem o lupa imensa cu care intelegem mai bine de ce s-a intamplat ce s-a intamplat, fiecare gest si cuvant capata alt sens.

Cu toate astea, daca suntem asa buni sa analizam si sa explicam ce s-a intamplat de fapt in trecut, de ce nu invatam din greseli si suntem atat de creduli si usor de influentat in continuare? Stiu, vei argumenta ca tu nu esti usor de influentat dar tocmai asta te face usor de influentat, te-ai gandit vreodata?
Cum poti face insa sa citesti intentiile cuiva inainte sa ti-o iei “in freza” ?
Concluzia la care am ajuns este simpla. Trebuie sa fii pregatit sa citesti oamenii. Atitudinea asta face diferenta sau altfel nici un indiciu din lume nu-ti va fi de folos daca nu vei avea ochi sa-l observi.
Deci, cum poti fi obiectiv intr-o situatie personala, subiectiva? Trebuie sa dezvolti urmatoarele abilitati in viata ta si totul devine simplu:


1. Petrece mai mult timp printre oameni, in compania lor. E cel mai bun mod de a-i intelege.

Daca ai impresia ca citind carti sau articole despre cum sa citesti comportamentul oamenilor te ajuta cu ceva sau te face vreun expert, te inseli amarnic. Am primit cateva mailuri la un moment dat de la cineva care imi spunea ca el se uita la “Lie to me” si stie tot ce se poate sti despre limbajul corpului si cum iti dai seama cand cineva te minte. Cu toate astea ma intreba ce inseamna de fapt cand prietena ii spune ca e obosita iar el stie din alte surse ca e bine-mersi.

2. Opreste, priveste, asculta.

Nu exista inlocuitor pentru …ATENTIE. Daca nu esti atent si nu observi detaliile, ba din contra esti cel care vrea mereu sa vorbeasca, tu esti cel mai usor de citit. Jucatorii de poker care vorbesc mai mult sunt mai usor de citit decat cei care tac. Cu cat te exprimi mai mult cu atat esti mai usor sa te dai de gol.
De aceea, daca vrei sa inveti sa citesti oamenii, invata SA TACI, SA PRIVESTI si SA ASCULTI.

3. Invata sa te deschizi primul.

Daca vrei ca cineva sa se deschida in fata ta, fa tu primul pas. Invata ce sa spui si cum sa spui despre tine ca sa nu devii plictisor si in acelasi timp sa-ti pastrezi misterul.

4. Hotaraste-te ce urmaresti

Daca nu stii ce cauti de fapt sa afli despre cealalta persoana, vei fi dezamagit si nu vei descoperi nimic. Vrei sa afli daca este o persoana loiala? Vrei sa afli daca este o persoana plictisitoare…?

5. Antreneaza-te sa fii obiectiv

Obiectivitatea e caracteristica esentiala cand inveti sa citesti oamenii. Chiar daca esti intr-o situatie personala si e usor sa fii subiectiv si sa acorzi circumstante atenuante invata sa privesti lucrurile din exterior. Daca se vad urat, chiar asa e, oricat ai vrea tu sa nu fie.

6. Nu pleca la drum cu prejudecati

Cand cunosti o persoana noua las-o sa se descopere asa cum e fara sa faci presupuneri nefondate pe baze puerile. Sunt oameni care isi fac imediat presupuneri gresite despre cineva in functie de zodie, rasa sau culoarea parului. E stupid sa tragi concluzii despre cineva in functie de lucruri de genul asta. Ia fiecare persoana ca atare si observa-i comportamentul fara sa te lasi influentat de prejudecati
La fel de nociv este sa analizezi oamenii cu ideea ce au ceva de ascuns si tu trebuie sa descoperi care sunt secretele lor murdare. Daca ai o astfel de ocupatie sau curiozitate nu vreau sa am de-a face cu tine.

7. Ia o decizie si actioneaza imediat

Daca ai tras o concluzie despre cineva, ti-ai dat seama ca intentiile sunt in contradictie cu ce spune, ia o decize si fa ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu